İyileştirme Çalışmaları
Araştırma Geliştirme iyileştirme çalışmaları için tıklayınız.
Toplumsal Katkı iyileştirme çalışmaları için tıklayınız.
Uluslararasılaşma iyileştirme çalışmaları için tıklayınız.
Sıra No | Öneri Birimi/Kaynak | Öneri Tarihi | Öneri/Gerekçe | İyileştirme | İyileştirme Tarihi |
50 | Kurumsal Akreditasyon Raporu | 2022 |
Kurumun, kurumsal dönüşümünü sağlayacak yönetim modeline sahip olması |
SDÜ Kurumsal Dönüşüm Rehberi oluşturulmuş ve kamuoyu ile paylaşılmıştır. Bu rehberde, SDÜ Kalite Güvence Sistemi Modeli ve SDÜ Değişim Yönetimi Modelinin nasıl çalıştığı anlatılmıştır (Link). |
2024 |
49 | Kalite Koordinatörlüğü | 2024 |
Birim Öz Değerlendirme Raporu (BÖDR) hazırlama kılavuzu anketi uygulanması |
Birim Öz Değerlendirme Raporu (BÖDR) hazırlama kılavuzu anketi sonuçlarına göre kılavuz yenilenmiştir. |
2024 |
48 | Mimarlık Fakültesi | 2024 |
Çapraz Akran Değerlendirme Formu’nun mevcut dosya formatının değiştirilmesi ve belge sonundaki soruların genişletilebilirliği |
Çapraz Akran Değerlendirme Formunun word formatı eklenmiş ve belge sonundaki soruların genişletilebilirliği sağlanmıştır. |
2024 |
47 | Eğitim Öğretim İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2023 | Oryantasyon çalışmalarının Üniversite genelinde yaygınlaştırılması | Öğrenci Bilgi Sistemine "Oryantasyon Dersi" eklenmiştir. | 2024 |
46 | Eğitim Öğretim İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2023 | Oryantasyon çalışmalarının Üniversite genelinde yaygınlaştırılması | SDÜ internet sayfasına öğrencilerin anlık ve kolay erişebildiği, videolar, oryantasyon broşürü ve çeşitli bilgilerin bulunduğu "Öğrenci Oryantasyon" modülü eklenmiştir (Link). | 2024 |
45 | Kurumsal Akreditasyon Raporu | 2022 | Kurumun iç kalite güvence mekanizmalarını oluşturması | “SDÜ Kalite Güvence Sistemi Karar Ağacı Modeli” oluşturulmuştur (Link). | 2024 |
44 | Stratejik Plan İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2024 | Kalite süreçlerinde paydaş katılım yollarının sürekli açık, ulaşılabilir ve çeşitli olmasını sağlama yönünde iyileştirmeler yapılması | "Rektöre Sor" uygulaması başlatılmış ve tüm paydaşlarımız tarafından erişilebilir hale getirilmiştir (Link). | 2024 |
43 |
Yönetim Sistemi İzleme ve Yönlendirme Komisyonu |
2023 | Oku ve Yayınla Anlaşmalarının yapılması |
Kütüphane ve Dokumantasyon Daire Başkanlığı tarafından Oku ve Yayımla Anlaşmaları yapılmıştır (Link). | 2024 |
42 |
Birim Öz Değerlendirme Raporu Kılavuzunun Güncellenmesine İlişkin Anket - Kalite Komisyonu - Yönetim Sistemi İzleme ve Yönlendirme Komisyonu |
2024 | PUKÖ ve kanıtlandırmanın nasıl yapılması gerektiği ve nelerin kanıt olabileceğinin birimlerde pekişmesi için çalışmalar yapılması | Kalite Koordinatörlüğü tarafından 24.05.2024 tarihinde “Birim Kalite ve Akreditasyon Komisyonları Kalite Eğitimi” gerçekleştirilmiştir (Link). | 2024 |
41 | Kurumsal Akreditasyon Raporu | 2022 | Kuruma ait tüm PUKÖ döngülerinin, takvime bağlı olarak yazılı ve tanımlı olarak oluşturulması | Tüm birimlerde iş takvimi ve iş akış şemaları hazırlanmış olup, birim kalite çalışmaları sayfalarında yayımlanmıştır (Link). | 2024 |
40 | Yönetim Sistemi İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2024 | Fakültelerde kız/erkek öğrenci takımlarının kurulması ve kaynaşmanın sağlanması için uygun spor dallarında her yıl turnuvaların düzenlenmesi | Öğrenci Konseyi tarafından spor turnuvası düzenlenmiştir (Link). | 2024 |
39 | Stratejik Plan İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2024 | Kalite süreçlerinde paydaş katılım yollarının sürekli açık, ulaşılabilir ve çeşitli olmasını sağlama yönünde iyileştirmeler yapılması | Kurumsal iletişim hizmetlerinin tüm süreçlerinin yönetişimini kolaylaştırmak amacıyla Kurumsal İletişim Merkezi (KİMER) Talep Takip Sistemi oluşturulmuştur. | 2024 |
38 | Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü | 2024 | Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğünün Enstitüler bünyesinde okutulmakta olan uzmanlık alan derslerine yönelik uygulamada birliktelik sağlanması amacıyla matbu bir form oluşturulması |
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (ÖİDB) tarafından "Uzmanlık Alan Dersi Sonuçlandırma Formu" oluşturulmuştur (Link). | 2024 |
37 | 2022 Kurumsal Akreditasyon Raporu | 2023 | Kurumun öğrenci merkezli ölçme ve değerlendirme uygulamalarını ders başarı notunda dikkate alması, bilgi paketinde göstermesi, uygulamaları izlemesi ve iyileştirmesi |
Ders bilgi paketi kontrol listesi oluşturulmuş ve tüm akademik birimlere dağıtılmıştır. | 2024 |
36 | Yönetim Sistemi İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2024 | Spor tesislerinin kullanım oranını artırmaya yönelik daha fazla ve somut çalışmalar yapılması, öğrenci ve personelin spora teşvik edilmesi | SKS Daire Başkanlığı tarafından ücretsiz tenis tanıtım kursu düzenlenmiştir (Link). Kursların başladığına dair SDÜ anasayfasında haber yapılmakta ve personel/öğrenci mail adreslerine mail gönderilmektedir (Link) (Link). | 2024 |
35 | İş Dünyası Danışma Kurulu | 2023 | Öğrencilerin staj olanaklarının geliştirilmesi doğrultusunda sanayi, ticaret ve meslek odaları vb. kuruluşlar ile iş birliği protokollerinin artırılması | Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) ile iş birliği protokolü imzalandı (Link). | 2024 |
34 | İş Dünyası Danışma Kurulu | 2023 | Isparta’nın tanıtımı çerçevesinde gerçekleştirilen etkinliklerin sayısının artırılarak yaygınlaştırılması | Keşif Isparta etkinlikleri düzenlenmiştir (Link). | 2024 |
33 | Kalite Komisyonu | 2023 | SDÜ Kalite Güvence Ofisinin Kalite Koordinatörlüğüne dönüştürülmesi ve idari birimlerde de kalite komisyonu kurulabilmesi gibi bazı değişikliklerin yapılabilmesi amacıyla üniversitemiz kalite güvence sistemine ilişkin yönergenin güncellenmesi | SDÜ Kalite Güvence Sistemi Yönergesi güncellenmiştir. | 2023 |
32 |
Eğitim Öğretim İzleme ve Yönlendirme Komisyonu 2022 Kurumsal Akreditasyon Raporu (KAP) |
2023 | Program çıktılarının gerçekleşme düzeylerinin izlenmesi amacıyla kullanılacak olan “Sınav Akreditasyon İşlemleri Modülü” (sınav-ders öğrenme çıktısı-program yeterlikleri ilişkilendirme matrisi) pilot uygulama (bazı birimlerde) düzeyinde olması |
"Sınav Akreditasyon İşlemleri Modülü" 2023-2024 bahar dönemi ara sınavlarında tüm akademik bölümlerimizde yaygınlaşacaktır. | 2024 |
31 | Yönetim Sistemi İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2023 | Komisyonlarda tekdüzeliğin ortadan kaldırılması için ilgili komisyonlarda rotasyona gidilmesi |
Kalite Komisyonu üyeleri yeniden düzenlenmiştir. | 2023 |
30 | Kalite Komisyonu | 2023 | Çapraz Akran Değerlendirme faaliyetine iç ve dış paydaşlardan olmak üzere gözlemci dahil edilmesi | Çapraz Akran Değerlendirme faaliyetine SDÜ Kalite Komisyonu ve ISUBÜ Kalite Koordinatörlüğünden olmak üzere iç ve dış gözlemciler dahil edilmiştir. | 2023 |
29 | Stratejik Plan İzleme Amaçlı Yönetici Anket Raporu | 2022 | Personelin motivasyonunu artıracak, aidiyet duygusunu yerleştirecek ve artıracak faaliyetler yapılması | Üniversitemiz personeline "Kurumsal Aidiyet ve Motivasyon" konulu eğitimler verilmiştir (Link). | 2023 |
28 | Eğitim Öğretim İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2021 | Mezunların istihdam bilgilerinin sistematik ve kapsamlı olarak toplanıp, değerlendirilmesi | Mezunların istihdam durumlarının izlenmesi ve eğitim/öğretim süreçlerinin iyileştirilmesi amacıyla Sosyal Güvenlik Kurumu kayıtları esas alınarak “Sayılarla Mezunlarımız” sayfası hazırlandı. | 2022 |
27 | Endüstri ve Kalite Topluluğu | 2022 | Öğrencilere kalite ve projeler hakkında eğitim verilmesi | Topluluk öğrencilerine Kalite Güvence Ofisi tarafından Yükseköğretim Kalite Süreçlerinde Öğrenci Katılımı eğitimi, AYD tarafından ise öğrenci projeleri hakkında eğitim verilmiştir (Link). | 2022 |
26 | Araştırma Görevlileri Konseyi | 2022 | Araştırma görevlileri ve tüm akademisyenlere yönelik yabancı dilde konuşma (speaking club vb.) eğitim programlarının oluşturulması | Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yabancı dilde konuşma kulübü (speaking club) eğitim programı başlatılmıştır. Kontenjanın yüzde ellisi araştırma görevlilerine, kalan kısım ise akademik ve idari personellere ayrılmıştır. | 2022 |
25 | 2021-2022 Yılı Güz ve Bahar Dönemleri Öğrenci Memnuniyet Anketleri Karşılaştırma Raporu | 2022 | “Üniversitemizin ulusal/uluslararası değişim programları (ERASMUS, FARABİ vb.) hakkında yeterince bilgilendirilme yapılmaktadır” sorusuna ilişkin memnuniyetsizlik düzeyinin yükselmesi | Uluslararası İlişkiler Genel Koordinatörlüğü kısa ve uzun vadeli iyileştirme planı hazırlamıştır. Kısa vadede oryantasyon programı ve birim Erasmus koordinatörleri bilgilendirme toplantısı gibi faaliyetler gerçekleştirilmiş, birim koordinatörlerinin birimlerinde bilgilendirme yapması planlanmıştır. | 2022 |
24 | İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi | 2021 | Çapraz Akran Değerlendirme Programı raporları kesinleşmeden önce birimlere gönderilmesi ve birimlere rapor taslaklarında inceleme yaparak düzeltme talebinde bulunabilme imkanı verilmesi | 2022 yılında uygulanan Birim Kalite Faaliyetleri Çapraz Akran Değerlendirme Programı, birimlere bu imkanı verecek şekilde kurgulanmıştır. | 2022 |
23 | YÖKAK İzleme Raporu | 2021 | Dış paydaşlardan edinilen geri dönüşlerin kurum süreçlerine yansıtılması ile ilgili sürecin kalite döngüsü çerçevesinde düzenlenmesi | Danışma kurullarına ilişkin yönerge/usul ve esaslar süreci iyileştirecek şekilde güncellenmiştir. Birim danışma kurulları oluşturulmuş, toplantılar yapılmıştır. Birimler geri bildirimleri değerlendirmeleri için teşvik edilmektedir. | 2021 |
22 | YÖKAK İzleme Raporu | 2021 | Bütüncül kalite yönetimini sağlayacak faaliyetlerin artırılması | Kalite güvence sistemine ilişkin yönerge süreci iyileştirecek şekilde güncellenmiştir. Ayrıca, birimlerin öz değerlendirme raporu hazırlamaları sağlanmıştır. | 2021 |
21 | Kalite Komisyonu ile İzleme ve Yönlendirme Komisyonları | 2021 | Üniversitemizin uluslararasılaşma süreçlerini izleyip, değerlendirecek bir komisyon kurulması | Uluslararasılaşma İzleme ve Yönlendirme Komisyonu kurulmuştur. | 2022 |
20 | Eğitim Öğretim İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2021 | “Eğiticilerin Eğitimi” kapsamındaki eğitim programlarının yaygınlaştırılması için katılımcı sertifikaları düzenlenmesi. |
Eğiticilerin eğitiminin kurum genelinde periyodik ve sistematik olarak işletilebilmesi için eğiticilerin eğitimine ilişkin yönerge senatoca kabul edilmiştir. Program sonunda gerçekleştilen sınavdan geçerli puanı alan katılımcılara sertifika verilmektedir. |
2022 |
19 | Eğitim Öğretim İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2021 | Mezun Bilgi Sisteminde iyileştirmeler gerçekleştirilmesi | Sistem, kimlik ve iletişim bilgileri, e-posta gönderme ve firma işlemleri gibi menüleri içerecek şekilde güncellenmiştir. Mezun olan tüm öğrencilerin bilgileri sisteme eklenmiştir. | 2022 |
18 | Stratejik Plan İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2021 | Kurum genelinde halihazırda yürütülen performans yönetimi faaliyetlerinin bilişim sistemleriyle desteklenerek bütüncül, doğru ve güvenilir olmasının sağlanması | KİDES içerisine Performans İzleme ve Değerlendirme Sistemi entegre edilmiş, takibi gerekli olan tüm göstergeler ilgili oldukları raporlara göre sisteme aktarılmıştır. | 2022 |
17 | Birim Kalite Komisyonları | 2021 | Kalite eğitimlerinin konu ve sayı bakımından artırılması, erişilebilir olması | Hizmet İçi Eğitim Modülüne 7 videoluk Temel Kalite Eğitimleri eklenmiştir. Eğitim sonunda yapılan sınavda başarılı olan katılımcılara sertifika verilmektedir. | 2022 |
16 | Üniversite Kalkülüs Koordinatörlüğü | 2021 | Kalkülüs Dersi Yönergesinde işleyişi ilgilendiren bazı usul ve esasların eksik olması, mevcut bazı maddelerdeki ifadelerin açık olmaması, bazı maddelerin uygulanmasında çeşitli zorluklarla karşılaşılması ve bunların öğrenciler açısından olumsuz sonuç doğurması gibi iç paydaşlardan gelen sebepler doğrultusunda yönergenin revize edilmesi | Kalkülüs Dersi Yönergesi revize edilmiş ve yeni yönerge yürürlüğe girmiştir. | 2021 |
15 | YÖKAK İzleme Raporu | 2021 | Ders bilgi paketlerinde öğrencilerin ilgi alanlarına göre planlanmış seçmeli ders sayısının artırılması | Ortak seçmeli dersler Güncelleme raporu yayınlanmıştır. Buna göre gerekli düzenlemeler yapılacaktır. | 2022 |
14 | Eğitim Öğretim İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2021 | Her türden program geliştirme önerilerinin (yeni program açma ve mevcut programların güncellenmesi) üniversitemiz stratejik planındaki amaç ve hedefleriyle ilişkisinin belirtilmesi ve iç -dış paydaş görüşü alınarak gerçekleştirilmesi | İlgili düzenlemelei içeren Program açma ve güncelleme ilke ve esasları oluşturulmuştur. | 2022 |
13 | YÖKAK İzleme Raporu | 2021 | PDR hizmetlerinin sonuçlarının izlenmesine yönelik mekanizma tanımlanması | Sonuçların izlenmesine yönelik anket tasarlanmıştır. 2022 bahar döneminden itibaren uygulanmaya başlanacaktır. | 2022 |
12 | Eğitim Öğretim İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2021 | Dünya genelinde yaygın bir şekilde kullanılmakta olan açık kaynak kodlu ve mobil dostu bir ÖYS’nin (Moodle gibi) edinilmesi ve öğretim elemanlarının kullanımına sunulması | Öğrenme Yönetim Sistemi yazılımı kullanılmaya başlanmıştır. | 2021 |
11 | Eğitim Öğretim İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2021 | Ders bilgi paketi güncelleme işleminin lisansüstü eğitim programlarında gerçekleştirilmesi | Ders bilgi paketi güncelleme işlemleri lisansüstü eğitim programlarında da başlamıştır. | 2022 |
10 | Eğitim Öğretim İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2021 | Akreditasyon sürecinde programlara rehberlik sağlayacak yapının kurulması | Akreditasyon Başvuru Öncesi Sürece Ait İlke Ve Esaslar ve Akreditasyon sürecinde programlara rehberlik sağlayacak birim "Üniversite Akreditasyon Kurulu" oluşturulmuştur. Bu sayede birimlerin akreditasyona karşı bakış açılarının, mevcut durumlarının izlenmesi sağlanmıştır. | 2021 |
9 | Yönetim Sistemi İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2021 | Daire Başkanları Komisyonunun kurulması | Daire Başkanlıkları Kalite Komisyonu Kurulmuştur. | 2022 |
8 | Yönetim Sistemi İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2021 | İzleme ve Yönlendirme Komisyonları raporlarının sayısının ikiden bire düşürülmesi | İzleme ve Yönlendirme Komisyonlarının hazırladıkları rapor sayısı ikiden bire düşürülmüştür. | 2021 |
7 | Yönetim Sistemi İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2021 | Yönetici, komisyon üyesi vb. karar alma mekanizmalarında kadın sayısının arttırılması ve bu duruma ilişkin temel prensiplerin oluşturulması. | Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı ve Fırsat Eşitliği Eylem Planı yayınlanmıştır (Cinsiyet Eşitliği Eylem Planı). | 2022 |
6 | Yönetim Sistemi İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2021 | Üniversite Finansal Yönetiminin İyileştirilmesine Yönelik Çalışmalar, Varlıkların Değerlendirilmesi, Tesislerin Karlılığını Arttırmaya Yönelik Düzenlemeler | Birimlerin ihtiyacının izlenebildiği Talep Takip Sistemi hayata geçirilmiştir. Talep edilen malzemelerin dengesi daha etkin bir şekilde gözetilebilir hale gelmiştir. | 2021 |
5 | Yönetim Sistemi İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2021 | Akademik ve İdari Personelin Düzenli Bilgilendirme Sistemlerinin Kurulması | Maaş bordroları personel mail adreslerine gönderilmeye başlanmıştır. | 2021 |
4 | Yönetim Sistemi İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2021 | Taşınırların Durumu ve Etkinliğine Yönelik Düzenlemeler | Taşınırların barkodlanması sistemine geçilmiştir. | 2021 |
3 | Yönetim Sistemi İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2021 | Bilgi yönetim sisteminin tek bir çatı altında SDÜ Bilgi Yönetim Sistemi adı altında bütünleştirilmesi. | SDÜNet ile tüm yazılımlar tek çatı altında toplanmiştır. SDÜ Mobil oluşturularak SDÜNet'e mobil araçlarla girmek mümkü hale getirilmiştir. | 2021 |
2 | Yönetim Sistemi İzleme ve Yönlendirme Komisyonu | 2021 | Kurumsal Raporların İlanı | Şeffaflığa ilişkin rapor hazırlanmıştır (SDÜ Şeffaflık Raporu). | 2022 |
1 | Mezun Danışma Kurulu | 2019 | Üniversite öğretim elemanlarının farklı konularda yapılan programlar aracılığıyla medya kanallarında görünürlüğünün arttırılmasına yönelik çalışmaların yapılması |
SDÜ Bilim TV'de akademisyenlerin konuk olarak çalışmalarını paylaştığı "Akademik Köşe" ve "Sağlık Olsun" programları oluşturulmuştur. Akademix TV'deki "Kariyer Atölyesi" programı ve çeşitli bültenlerde de akademisyenlere yer verilmeye başlanmıştır. | 2021 |